fredag 7 februari 2014

Fredagen.

Idag vaknade jag vid 8. Upp och hoppa! Äta frukost och kollade på Nyhetsmorgon! Sen blev jag trött igen som vanligt så jag ställde klockan på 11 och somnade under filten i soffan. Upp och duscha och göra mig i ordning, ut med Texas och sen fick jag för mig att jag skulle koka torsk. Hade en förpackning i kylen och den hade legat där några dagar och tänkte att den kan ju bli gammal. Så medans jag stressade och skulle med bussen som gick vid 12.15 så gjorde jag torsk i äggsås med dill! Och jag hann! Ut med Texas och upp med honom igen och fick en olustig känsla när jag stängde dörren. Så jag tittade in i lägenheten igen. Såg att jag glömt stänga av spisen i all stress! Så sjukt att jag fick en känsla av att nått inte stämde! 

Väl inne i stan gick jag till Saras salong och plockade med henne på lunch! Moon thai blev det! Så mysigt! 


Baren!


Pad thai.

Vid 14 skulle hon tillbaka. Jag hängde på och bokade faktiskt in min på ansiktsbehandling! Så nu ska jag dit på måndag och bli ompysslad av Sara! :-) härligt!

Åkte hemåt sen och bäddade ner mig på soffan. Sov en timma med Texas under filten! Blir några powernaps per dag nu! 



Fredrik plockade upp mig för vi skulle köpa godis. Sen vid 18 kom hans mamma på middag! Hon hade till och med, middagen med sig! Så vi slapp laga mat. Man märker att Fredril förstår att jag är trött och inte orkar lika mycket. Köket har varit min del fram tills nu. Nu tar han ansvaret. Idag både dukade han och fixade med maten som svärmor kom med. Svärmor plockade undan och satte det i diskmaskinen. Jag satt på soffan. ❤️ Känns väldigt konstigt att jag faktiskt inte har några problem att folk servar mig. Är verkligen inte van det. Är mer van att ska något bli gjort så är det bara för mig att göra det. Att jag tex kan säga till Fredrik: snälla du kan väl vara gullig och plocka ur diskmaskinen när du är köar vid datorn. Medans jag stod och bäddade i ordning sängen, det är ett under. Inte för att han är lat annars. Men för stt jag inte hade en tanke på innan att jag faktiskt kunde be något göra en sak som jag själv klarar av. Det känns helt underbart när han 2 minuter efter att jag bett honom plocka ur diskmaskinen reser sig upp och gör det. Så skönt. Jag har lärt mig be om hjälp! Ja eller det är ju gans hem också. Och han brukar göra hemmasysslorna utan att jag behlver säga till. Men nu hade han nog ingen koll att jag kört diskmaskinen och tyckte de kunde vara bra att den är tom innan vi äter middag. Jaja, nog om diskmaskinen. Det va mer att jag är numera duktig på att be om hjälp och Fredrik har mer förståelse för att jag kanske inte orkar allt. För det hade han svårt att förstå i början av graviditeten. Då när inte magen kommit än. Utan det mesta handlade om hormonerna. Nu är det väl mer påtagligt när jag har en mage. Lättare att förstå då. 

I kväll har vi ätit middag och godis! 


Mmm! Det va längesen! 

Hela kvällen gick åt att Fredrik fick hjälpa svärmor att fixa hennes nya mobil. Jag själv va inget trevligt sällskap alls i kväll och var riktigt otaggad. Ville gå och sova redan vid 18. Helt slut och jag har börjat bli illamående igen. Åt dessutom för mycket än vad magen klarar av så blir bebis helt vild på kvällen. Så jätte starka sammandragningar på det. På nått konstigt sätt så känns det som om våran bebis kommer komma ut ganska snart. Vet inte om alla känner så när man kommit såhär långt i graviditeten. Eller om det faktiskt är så? Känns omöjligt att gå såhär till vecka 42 iaf! Det är ju ändå 6 veckor. Vad jag förstår så växer inte magen så mycket mer från nästa vecka. Men det är inte storleken på magen som är jobbigast. Utan hur trångt det är för bebisen. Fick lägga mig på golvet på sidan med handen under magen för att jag hade såna hårda sammandragningar. Sitta i soffan är omöjligt då. 

Nu när vi la oss körde han igång med hicka och man såg magen hoppa varje gång han hickade! Fredrik fick känna och hans hand stelnade till varje gång det kom en hick! Haha! Så rädd! ❤️ 

Nu ska jag försöka somna. Både kropp och knopp behöber vila. Hoppas bara bråkbebisen känner samma sak snart och lugnar ner sig. 



Inga kommentarer: