lördag 11 januari 2014

En dag i stan.

Gokväll! 

Jag kom precis hem. Sitter och äter middag för mig själv. 

Vi vaknade vi 8.30. Jag stekte plättar till frukost! Grädde och sylt till! Mums! 

Idag har vi fixat i bebisens hörna! Pompoms:en är äntligen uppe! Vi satte även upp Väggförvaring och krokbrädan. Sen plockade jag lite bland bebis grejer. 

Vi åkte sen mot stan. In en snabbis på babyproffsen påvägen och köpte armen till sängmobilen. Sen till stan. Vi va förbi skomakaren då både jag och F hade skor som behövde klackas om. Sen kollade vi lite i affärer och tog en fika på da matteo!

 
Vi satte oss ute faktiskt. Det va sånt mummel där inne. Jag är väldigt känslig mot höga ljud nu, och F har väldigt svårt med mummel. Mysigt att sitta ute! Saknade bara solen! Men den ska kolla i morgon har jag hört! :-) 

Vi va förbi svärmor på Åhléns och jag skulle köpa lådor till skötbordet. Men de jag tittat på, på nätet va inge fina! Att det ska va så svårt att hitta?! Vi hämtade ut våra omklackade skor och sen körde vi hem svärmor. Vi åkte till Ica maxi för där hade jag sett lådor för ett tag sen. Oh yes! De fanns kvar! Gick dock på 600 kr för 4 lådor. Men det fick det vara värt. Sen när skötbordet inte används länge så passar de perfekt att ha leksaker i! Eller tex tidningsförvaring. 

F körde hem mig. Han skulle iväg och hjälpa en kompis med en grej. Men han är snart hemma igen. I kväll blir det filmmys i soffan! Är helt slut efter all spring. Frågan är om man vågar lägga sig på soffan nu innan han kommer hem. Risken är att man somnar. Ska i alla fall ta ut min hund på en runda nu. En kortis om jag känner honom rätt. ;-) 

Inga kommentarer: