onsdag 29 januari 2014

Förvärkar.

Vilken jobbig natt! Har haft så ont i magen och typ mensvärk! Varje gång jag ska vända mig om och hamnat på rygg så har det gjort jätteont! :-( värk i hela ryggslutet! Vid 5 vaknade jag och hade så ont så jag klarade inte ligga ner mer. Min första tanke när jag vaknade av smärtan: 
- nej inte än! Jag har ju inte packat ner schampot ju! 
Som att det skulle vara det viktigaste? ;-) men en Januaribebis kanske är lite väl tidigt när jag är beräknad till mars. 

Jag har legat på soffan idag. Sovit och ätit typ. Varit ute med hunden en kortis och bäddade ner mig på soffan igen. Jag vill bara sova och sova! Jätte trött! Men jag har väl sovit så dåligt i natt. Sen tar ju smärtan massa kraft också. 


Dagens lunch! Pulled pork! Mm! Mums! 

Kom precis ur ett bad. Får ju försöka fräscha till sig iallafall. Vi ska ju på profylaxkurs idag. Men jag vet faktiskt inte hur jag ska orka dit. Mina ögonlock är tunga som bly och ögonen svider massor! Får väl göra lite kaffe så kanske jag piggnar till. Är jag såhär trött när vi varit iväg så ska jag bädda mer mig igen. Började se på en ny serie idag. Så jag har något att göra på dagarna. De trötta dagarna. 

En till som är trött idag är Texas. 


Han har inget emot att matte är seg! 

Hoppas jag slipper de här falska värkarna! Ge mig de riktiga på en gång istället för stt luras! Kan ju faktiskt vara så att man får gå hela 2 veckor över tiden. Och då är det ju faktiskt typ 8 veckor kvar! Så länge vill jag inte gå med förvärkar! 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Har du börjat dricka hallonbladste redan nu? Varför det? Det sägs ju kunna hjälpa till att "starta" förlossning och det är väl inte det bästa i nuläget? Vet inte om det faktiskt har någon effekt eller ej men det kan väl vara dumt att dricka det redan om det kan bidra till fler förvärkar....bara en tanke :)

Jenny M. Bäcklund sa...

Nej det är bara en skröna att det sätter igång förlossningen. Det har inte satt igång någon förlossning på någon jag känner som druckit det. Man ska börja dricka det från vecka 35, vilket jag är i nu. Men jag har faktiskt inte börjat än. Det ska motverka att man inte blöder under och efter förlossning. Och hjälpa livmodern att dra ihop sig efter förlossningen. :-)