fredag 24 januari 2014

I badet.

Gokväll! :-)

Haft en bra fredag? 

Här har hon varit igång hela dagen! Började ju som sagt på backaplan. Fick med mig lite saker. Bl.a lösnaglar och ett nagellack så jag tänkte ha till fotograferingen. Sen hittade jag de här söta sockarna till lillen! 


Va ju tvungen att köpa dem! 

Vi köpte med semlor och promenerade hem till Evelina och fikade och snackade skit. Stannade där till 15.30 sen drog jag mig hemåt. Eller jag råkade stanna till på backaplan och köpte mig en fin kofta! 


På rean faktiskt! Skulle ha kostat 399 kr med va sänkt till 150 kr! Mysig! Är ju ingen gravidtröja, men den funkar att ha med lilla magen också! Så sött att knyta rosetten över magen! 

När jag kom hem så hann jag bara slänga ihop en macka, sen drog vi. Vi skulle köra svärfar till Landvetter och sen skulle F handla lite saker på en byggbutik. Rätt seg och hungrig när vi kom hem! Så jag slängde ihop middagen med en gång. Jag gjorde det lätt för mig så det blev pasta carbonara! Mums! 

Nu har vi ätit och kollat på tv-programmet på spåret! Haha pensionärerna! Fredrik sa när vi satte oss i soffan: 
- "åh va skönt det ska bli när bebis kommer och man måste sitta hemma fredag och lördag!" 
- Haha de tror du va! Sa jag. Då har du ju inget och välja på. Tänk när grabbarna ska ut, då kommer det kännas jobbigt att sitta hemma.
- "Jo men det beror ju på va hård du är och om du släpper ut mig någon gång iaf!" Haha! Som om det är jag som är chefen?! Jag förmodar att han redan utsett mig till denna familjens president! Familjens VD. Härligt! Vad jag ska styra och ställa! Inte riktigt min grej kan jag meddela. Jag vill gärna att min partner ska ta egna kloka beslut utan att jag ska behöva lägga mig i. Klart man ska få ha tillgång till att kunna hänga med sina vänner även fast man fått barn. Det är ju inte direkt så att han sprungit ute var och varannan helg utan mig innan bebis kom. Så om det skulle hända helt plötsligt när bebis har kommit så skulle jag bli lite misstänksam. Sidospår! :-P

Fick min babybox från kronan idag också! Glömde den i Evelinas vagn sist vi sågs. Massa användbara saker! 


Nu har jag hämtat ut 2 boxar och en har jag fått hemskickat till mig. Jag har en till som ligger och väntar. Måste bara ta mig till ett sånt apotek. Det finns inte så många av den kedjan i Göteborg märkte jag. Får ta det när jag är i närheten någongång. Inte så superviktigt. 

Nu ligger jag iaf i badet! Lite frusen och seg. Ska hoppa i säng tidigt! Väldigt trött! Men vet ni? Jag älskar att vara trött på kvällen! Då vet jag att jag slipper ligga och vrida och vända mig innan jag till slut hittar in i drömmarnas värld. Även om mina drömmar på sista tiden varit väldigt obehagliga. Tror min kropp börjar inse att vi kommer utsättas för den största prövningen någonsin inom en snar framtid, även om det inte är något jag medvetet går och funderar över. Men tydligen så gör jag det då mina drömmar visar det. ❤️ 

Inga kommentarer: