onsdag 1 januari 2014

Nyårsafton 2013-2014.

Då va det nya året här! 2014! Det året vi väntat så på! I år kommer vår älskade son till världen! 


Vi hade Evelina, Daniel och lilla Mathilda här. De kom vid 18 och jag hade gjort förrätten, Fredrik varmrätten och våra gäster hade med sig efterrätten. 

Förrätten: 


Skaldjursoppa och vitlöksbröd.

Varmrätten:


Fläskfilé stoppad med Philadelphiaost, rotfrukter med beasås. Och sallad! 

Efterrätten: 


Créme brulee. 

Jag serverade färsk frukt och nötter som snacks. 

Mathilda fick en egen meny!


Jag hade tänkt göra egen mat till henne också. Men jag hann inte. Vår nya spis krånglar lite så man kan inte laga för mycket på samma gång. Så det fick bli ett sväng till Hemköp. Det gick ner och hon blev till och med förbannad när efterrätten va slut!

Mathilda blev trött så jag bäddade lite i spjälsängen! Wiie! 


Här ligger lilltjejen och sover i vår prins säng! ❤️ Hon lekte med hans leksaker, lånade en haklapp och när vi va ute och kollade på raketerna så lånade hon prinsens åkpåse! Så roligt att se ett barn i hans saker! Snart är han här hos oss och kan använda dem själv! :-)

Texas fick följa med ut vid 12 slaget. Vågade inte lämna honom själv. Han satt tryggt på min arm och kollade på alla raketerna. Känns som han vante sig till slut. För han har sovit i natt i alla fall. 


Våran originella nyårspuss! 


Fina familjen! Fredrik önskar bebis gott nytt år! ❤️ 

Våra gäster åkte hem efter raketerna va slut och vi plockade i ordning och fixade med disken innan vi också hoppade i säng. Väldigt mysigt nyår! Nästa år har vi tillökning i familjen! Så det kommer väl förmodligen bli lika lugnt då. 

Inga kommentarer: