onsdag 29 januari 2014

Hallonbladste

"Ett av de viktigaste och mest kända naturläkemedel att ta under graviditeten är hallonbladste.
Hallonbladste är ett enkelt och naturligt sätt att stödja din kropps förändringar under graviditeten. Det används inte för att starta en förlossning. Däremot ska det hjälpa till att stärka och förbereda livmodern under graviditeten och inför förlossningen och bidra till en snabbare läkning och mindre blödning efter förlossningen.
Hallonbladste innehåller Oxytocin, ett hormon, som frisätts naturligt i kroppen vid beröring. Det har en lugnande och avslappnande effekt på kroppen och motverkar stress."



Jag har inte testat än faktiskt. Men i morgon måste jag testa! :-) om det hjälper mig att förhindra att blöda mycket under och efter förlossning så dricker jag gärna en kopp eller två per dag. Det hjälper tydligen också att få igång amningen. De jag känner som druckit detta har sagt att de inte blött mycket efteråt. Men det behöver ju inte vara just teet som gör det. Det får man ju aldrig veta.
Fick iallafall en påse av en nyfunnen vän i veckan. Om det har någon verkan? Det får man nog aldrig veta. Men man vet ju att hormonet i teet är samma hormon som i beröring. Jag tror man kommer föda barn när kroppen och bebis är redo. Inte pga att man druckit te eller sprungit i trappor. Det bästa är nog att vila igång en förlossning. Då har man mest kraft när det väl gäller. ❤️

Inga kommentarer: