torsdag 9 januari 2014

Middagssovning..

Hallå där!

Idag har jag haft en väldigt lugn dag. Känner att jag börjar varva ner nu. Skönt! Men samtidigt är det den värsta känslan jag vet! Gå hemma och vara trött och känna att man slösar på tiden. 

Vaknade 8.30 idag. Utvilad! Har hittat bästa sovställningen! 

3 kuddar! 2 bredvid varandra och en på dem! Så jag ligger högt! Lägger mitt dunntäcke som en korv och kramar om det och har ena benet över. Som täcke har jag bara ett påslakarn nu för jag blir så varm. I denna sovställning undviker jag värsta halsbrännan och minimerar risken att tippa över på mage och mosa lilla bebis därinne! Sover som en prinsessa också! 

Idag tänkte jag ta mig en promenad. Måste ut och rastas lite! Men när jag och Texas kommit 500 meter så började det regna! Och regn gillar varken Texas eller mina löpardojjor. Så vi vände hemåt. Såg att det skulle bli sol från och med söndag. Då ska jag passa på! Lapa sol som en galning! Dricka mitt kaffe på balkongen! Dock påklädd, för det ska bli kallare. Men det gör inget. Jag har saknat solen så! 

Annars har jag betalat lite fakturor, plockat hemma, strukit bebisens sängkläder som jag tvättat igår och sovit! La mig på sängen efter maten vid 15. Skulle kolla lite på tv och låta maten smälta. Jag somnade! Vaknade en timma senare och ännu tröttare. F kom hem vid 16.30 med matkassar. Han hade handlat på vägen hem. 

I kväll har jag lagat middag, ätit och kollat på en film. Ja och min favoritkvällssyssla:


Badat med magen! ❤️ Det gör jag i princip varje kväll. Det är så mysigt! Lite bökigt att ta sig upp, men man får lägga sig på sidan och ta sig upp så! ;-) 

Jag har även lagt till babysitter - babybjörnen som bevakning på blocket. Det har dykt upp flera sen igår. Har nog mailat på 4 st! Och nu fick jag äntligen napp! De är hemma på måndag så då ska vi hämta den! Hoppas de håller den för oss! De går som smör i solsken! Så det ska bli en fröjd sen när det är vår tur att sälja våra grejer. Vi har ju typ bara köpt saker som har ett bra andrahandsvärde. Men först får man väl spana på om man ska ha ett barn nummer 2 innan sakerna åker ut på blocket.

Herregud vad han buffar därinne nu! Hela magen rör på sig! Han har hittat ett favoritställe som gör ont! Han trycker sin hand/armbåge i sidan på mig, precis ovanför höftbenet och långt bak! Fruktansvärt obehagligt! Så då får jag lägga mig på sidan så han "trillar" ner på andra sidan. Då slutar han. Fredrik skäller på honom: "- inte vara dum mot mamma! Då blir det smisk när du kommer ut" Haha! Och så trycker bebis ändå med armen i sidan. Känns som man kan ha en dialog med bebis! Nja.. Haha! Man kan ju låtsas! ;-) hade hans fot i sidan vid revbenen idag. Han tryckte ut den och höll den kvar så både jag och F kunde känna den. Så underbar känsla! 

Nu ska jag klappa lite försiktigt på magen så han därinne lugnat ner sig lite. För som han röjer nu, så lär jag inte kunna somna på en stund. 

I morgon väntar besök hos BM igen. Vi ska lyssna på hjärtat och mäta magen. F gissar på att magen ligger på 33 och jag gissar på 31. Sist jag va där låg den på 27. Och den har växt sen dess! Det syns! Men frågan bara med hur mycket den växt. 

Natti natti! ❤️

Inga kommentarer: