fredag 10 januari 2014

Stickningar i kroppen!

Idag har jag haft jobbiga stickningar i kroppen. Vet inte vad det beror på. Och nu i kväll har det blivit värre. Det kliar inte utan sticks och huden på ryggen känns som den ska spicka! Och jag är inte torr heller då jag smörjer mig varje kväll med kokosolja. Visserligen inte ryggen.. 

Så nu har jag tagit ett bad. Tvättat mig, skrubbat mig, rakat benen! (Puuh det börjar bli lite kämpigt! tur att jag får hjälp med fiffivaxning på salong nu kan jag säga för där hade jag annars fått rakat på känn! Haha) och sen har jag smörjt in mig i en fet kräm och sitter nu på balkongen i morgonrock och kyler er mig medans huden suger åt sig krämen. Hoppas det blir bättre, annars får jag väl sova här ute! Inga bristningar tack! 

Annars har jag haft en bra dag! gick upp 06.30 då "magen" vaknade och då blev jag såklart vrålhungrig! Äggröra vart jag sugen på! Men vet ni? Jag kan knappt äta äggröra längre! Nästan varje gång jag ätit det så åker det upp igen! Jag älskar smaken, men ändå vill kroppen inte ha det! Kokt ägg går bra. Konstigt va? Idag fick jag behålla det i allafall! Om jag äter sakta. 

Jag har annars strukit spytrasor! Fick ett gäng i veckan av en bekant. Det är såna som är i 100 % bomull så de går att koka till och med. De finns inte längre att få tag på. Nu får vi se om jag får en spyunge, men de kan även användas som snuttisar och lägga över bebis och bröst när man ammar offentligt. Så de har jag tvättat och strykit så de är nu jätte mjuka! 

Va hos barnmorskan som sagt vid 13. Sen handlade jag påvägen hem.

Myste lite i soffan en stund när jag kom hem. 


Fick min första vi föräldrar med posten idag och så hade jag köpt med mig naturgodis och färsk annanas! Mums!

När F kom hem så fixade han middag till oss. Vi hade slagit vad om mitt Magmått! Han gissade på att jag låg på 33 cm nu, och jag gissade på 31 cm! Jag vann då jag låg på 30 cm så han fick fixa käket! Det blev hemmagjorda brugare i salladsblad och kålrotstrips! Mums! Lite nyttigare och faktiskt mycket godare! 

Ja och nu vet jag inte vad som sker. Film kanske? Blir nog tidigt i säng. Trötta! I morgon ska vi ha en riktig fixardag! Bebisen grejer ska upp på vägg och i tak! Och så ska vi till stan en sväng och ordna korgar till skötbordet och en sväng till skomakaren! Och på söndag kommer solen! Wiie! Då vill jag promenera och ta en fika vid havet! ❤️ 

Inga kommentarer: