tisdag 14 januari 2014

Lunchdejt och bio!

Hej hopp!

Idag har jag haft en dag full av aktiviteter! Vaknade 05.30 i morse! Utvilad? Iaf sovit i 6 timmar! Klev upp efter att F gått till jobbet och gjorde frukost. Somnade sen på soffan igen! Hade som tur var ställt klockan och gjorde mig i ordning och drog till backaplan för att möta upp Evelina och Mathilda. Vi kollade i affärer och sen käkade vi lunch. Jag åt upp halva maten och fick äta i snigelfart! Jag har vissa dagar där maten åker upp igen. Idag va det så med lunchen. Åt en rigga och fick vänta 2 minuter tills nästa för att jag inte skulle spy inne på restaurangen! Gav upp efter att halva va uppäten. 

Väldigt gott dock!

Jag shoppade såklart lite också. En sväng på Cubus och jag hittade denna! 

Sådan pappa, sådan son? Han måste ha en body med lurar! 

Inne på Kappahl hittade jag denna..

Lilla newbiemössan!

Jag har tittat på denna mössa flera gånger men den har bara funnits från 4 månader och uppåt. Men nu fanns det en inne i 0-3 månader! Så denna går åka med till BB! Han har ju redan en matchande body också! ❤️ 

Jag kom hem vid 14. Då somnade jag på soffan med Texas tätt intill! Väldigt trött! Men sov bara i 30 minuter. En lite powernap! 


F kom hem vid 16. Jag föreslog att vi skulle gå på bio. Vi har velat se hundraåringen. Men den har varit fullbokad sen den släpptes. Men nu fanns det bra platser. Så jag bokade in oss på den som gick vid 18. Slängde i oss lite käk och drog in till stan. 


Kan meddela att det va sista bion jag såg innan lilla hjärtat kommit ut! Fy f*n va jobbigt det var att sitta där!! Han sparkade och for runt som en galning och ju mer han härjar, desto mer sammandragningar får jag! Bytte ställning var 5 minut! Filmen va sjukt bra! Så det va väl tur det! Men helvete va stark vår lilla grabb börjar bli därinne! 

Så nu när jag kom hem så kissade hag hunden, tvättade av mig sminket och borstade tänderna. Sen gick jag raka vägen till sängen! Halleluljamoment att få lägga sig ner! Dock så kommer halsbrännan med en gång! Så nu ligger jag högt med huvudet och på sidan så bebis får största möjliga utrymmet! Och hoppas på att han lugnar ner sig snart. För i natt vill jag sova! 

I morgon ska jag möta personalgruppen mellan 10-12! Jag lovade att vara med på mötet i morgon. Efter att vi är klara där ska jag in till frisören faktiskt. Slingade och klippte mig innan jul och jag är rätt missnöjd med färgen. Så hon ska få rätta till det. Har man betalt så mycket pengar för färgen så ska man ju självklart vara nöjd. Annars hade man kunna göra det själv. Det ser ut som man gjort det själv nu. Gul/orange! Slingorna hon la, la hon nog för täta. För ens sidan ser Slingad ut, jätte fint! Men andra sidan ser mer blekt ut. Så jag vet inte hur hon ska fixa det. Men på nått sätt får hon göra. Annars får hon färga mig helt igen. Kan ju vara en reaktion i mitt hår för att jag är gravid. För slingorna har väldigt olika nyanser. Hoppas det blir fint morgon! 

Nu ska jag lägga ifrån mig min telefon och sova. Hör hur tungt F andas bredvid mig så han är nog redan i drömmarnas värld. 

Natti natti. 

Inga kommentarer: