söndag 26 januari 2014

Söndag.

Hallå!

Kom nyss in från en tur med vovven. Kallt ute! Ursch! Vad jag längtar till våren! När man kan gå ut och promenera utan att frysa om kinderna! 

Igår vart det en pysseldag hemma för mig medans F va hos sin mormor och grejade. Efter att jag monterat ihop tripptrappstolen så plockade jag här hemma och städade. F kom hem vid 14 tiden. Då tog jag mig en Powernap på 40 minuter för att orka med kvällen. Vi va ju bjudna på middag i Kungsbacka vid 18. Tog tåget dit. Gick väldigt smidigt då de bor bara några hundra meter ifrån stationen. 

Väldigt trevligt hade vi! Käkade väldigt god mat och spelade spel. Och massa prat! Vi drog därifrån vid 00.30 när jag vart lite för trött och när det började bli för jobbigt för magen att sitta uppe på en stol. Halvlång i soffan med deras hund den sista tiden. 


Vilken mysig hund! Ren kompakt kärlek! Så go! 

Vi va hemma strax innan 2 i natt och jag tvättade av mig sminket och borstade tänderna sen sov jag på 10 minuter! Skönt! 

Idag vaknade vi 9.30. Hungrig! Så jag gjorde äggröra med bacon! Lite skorpor och ost med lemoncurd! Mums! Mitt nya sug! 


F ska iväg och göra det sista hos mormor idag, så jag är ensam idag också. Funderade på om jag skulle dra till Ikea men nu när jag va ute med Texas så kände jag mig helt slut i benen. Tror de börjar svälla lite nu. Märkte det igår när vi skulle åka hem ifrån middagen att skorna satt åt mer än vad de brukar. Ska ju iväg i morgon på lite uppdrag. Så jag får nog ta det lugnt idag. Får köra varannandag-principen nu. Så blir det nog bra. 

Kommer garanterat inte att orka sitta i soffan hela dagen så jag ska nog börja göra matlådor att frysa in som de sagt att det är bra att ha gjort första tiden med bebisen. Skönt att slippa tänka på vad man ska laga, slippa handla och sen slippa stå vid spisen. Underlättar nog ganska mycket att bara ha en låda att plocka fram och värma på. 

Ha en mysig söndag! Hade gärna gått ut och käkat ikväll och sen gått på bio, om jag inte hade haft denna gosiga varelsen i magen som gärna vill sparkas när jag sitter upp. ❤️ 

Inga kommentarer: