torsdag 2 januari 2014

Frukost i soffan..

God morgon!

Vaknade av en liten i magen vid 7! Lite krafsande i sidan! Upp och kissade sen va det kört. Han va igång! Låg i sängen en timma, men sen kurrade magen alldeles för mycket så jag klev upp och gjorde frukost. 

Kaffe med kanel och mjölk, c-vitamin, 2 kokta ägg och turkisk yoghurt med hallon och några katrinplommon. 

Så ovanlig känsla att vakna hungrig! Det gjorde jag aldrig innan jag blev med barn. Då klev jag upp 2 1/2 timmar innan jag åt frukost på jobbet. Det skulle aldrig gå nu.

Idag har vi inga planer alls. Många har väl börjat jobba idag igen. F är ledig fram tills på tisdag och jag kör igång med mina varannat dygn i en vecka på jobbet i morgon. Vi får nog hitta på något iaf, för att sitta inne som vi gjorde igår orkar vi nog inte med idag. Det kröp redan i våra kroppar igår! 

Förutom att jag tog en promenad så slappade vi mest hela dagen. Plockade lite smått hemma och F pillade med sitt set inför en spelning. Vi kollade på en film. Jag hade ont i ryggen så vi fick pausa filmen så jag fick ta mig ett bad. Det är så skönt att glida ner i badet när det värker i svanken! Svårt att sitta skönt i soffan nu! Får ligga på sidan med mina fötter i F's famn. Bebis bökar ju runt mest hela tiden. När är hans rörelser dock lite mer kontrollerade läste jag. Han kan tänka att han ska stoppa in tummen i munnen. Förut va det mer att om tummen passerade munnen så åkte den in. 

Vi pratade på bio idag, men det verkar många andra också göra för det va rätt fullt på den filmen vi vill se på båda biograferna. Så vi får se vad vi hittar på!

Ska väcka mina 2 prinsar nu. Texas ligger i en korg på golvet bredvid F's sida av sängen nu när de skjutit raketer. Han fick dispans att ligga i sovrummet nu när det varit sån liv utanför. Men nu hoppas jag att det är över. Fram tills nästa nyår så ska vi öva öva öva! Så han inte bryr sig om smällarna mer. ❤️

Inga kommentarer: